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YouTube KitKat Edition nun in England und Irland

Geschrieben von Michael Fuchs

Viele haben schon mal ein KitKat gegessen. Nichts neues. Gibt es nun schon seit 80 Jahren. Neu ist aber, 600.000 Packungen tragen nun den Namen YouTube statt KitKat. Bevor du nun zum Supermarkt rennst, spar es dir. Denn die Sonder Edition gibt es nur in England und Irland. Insgesamt wird es 100 Millionen Packungen geben mit einem von 400 unterschiedlichen Designs. Eins davon, sieht man oben im Artikelbild – YouTube Break.

Sagt man in der Sprachsuche von Google, “OK Google, YouTube my break”, bekommt man die Top Videos des Tages angezeigt, welche man sich direkt ansehen kann. Zusammen mit einem YouTube KitKat, die perfekte kleine Pause. Wie das ganze funktioniert und was die Manager dahinter sagen, seht ihr in einem Video von Nestlé:

It’s great to see KitKat consumers are huge fans of YouTube and, along with our 1 billion users, regard YouTube as a favourite source of entertainment.

With half of YouTube views now on mobile devices, ‘YouTube my break’ is a fun way for more people to interact on the channel and enjoy the best videos available. With up to 300 hours of video content uploaded to YouTube every minute, the top trending videos are likely to be changing all the time, making each new search as exciting as the last.

So David Black, bei Google England ist er zuständig für MD Branding & Consumer Markets.

Dame Fiona Kendrick, Chef bei Nestlé England und Irland:

At Nestlé we’re delighted to be working with Google again. As KitKat celebrates its 80th anniversary and YouTube turns 10 this year, it is really exciting to be taking the partnership to a new phase with our most iconic brand and slogan, ‘Have a break, have a KitKat’.

We’re passionate about giving something back to our consumers which lead us to the idea to ‘celebrate the breakers break’. By teaming up with one of the world’s most popular entertainment channels, the ‘YouTube my break’ helps consumers have the most enjoyable break possible.